Saturday, March 28, 2009

NASIK GORENG MADE BY ME

Sejak dua tiga hari ni.. duk rumah memang makin boring.. jadi.. aku dapat satu ilham.. sebab apa..

sebab.. memang naik muak masak hotdog ngan burger ja

Nak tukar taste pulak.. aku try masak nasik goreng lak....

Tanpa bantuan orang lain.. Aku main hentam nasik goreng versi aku sendiri.....

Berikut ialah bahan2 yang aku guna...

1. Nasik - x dak nasik x panggi nasi gorengla
2. bawang
3. Cili
4. Telur Ayam
5. White Pepper
6. Tomato
7. Ikan Goreng
8. Sos Cili
9. Garam
10. Margerine

OK2.. cara nak buat dia.. hahaha .. baik aku x yah cerita.. aku main buat lintang pukang ja...

Aku punya target ialah.. masak... pastu boleh makan.. dan paling penting.. sedap... kalau x sedap.. aku akan terus buat eksperimen kandungan bahan yang sesuai...

setelah usaha.. Aku berjaya memasaknya..... Huh... aku sampai berpeluh... memang x leh buat apa2 aku ni memang kuat peluh... kalau duduk depan kuali... lagilah berpeluh...

The Result is..... amat memuaskan... Aku dapat menikmati masakan aku sendiri dengan masakan cara aku sendiri... memang sedap.. :)

Nah lah.. aku ada gak tangkap gambar... guna camera nset 2mp ja... huhuu... Jangan teraliur tengok lak... hehehehe






2 comments:

rajanuha said...

wei...cam menarik gak resepi ko,
tapi banyak gle t0mato ngan timun..
huhu ko mkn ke ape??

serunaiklang_91 said...

fisrt time aku tgk nasi goreng lk ikan goreng..hahaha